Kontakt:
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Komornikach
Klasa 3
Wiek 9,5 lat
Temat: „Kameleon – mistrz kamuflażu”
Kameleonami interesuję się od trzech lat. Interesuję się też innymi zwierzętami np. wężami, wielkimi kotami, nosorożcami itp. Dużo czytam na temat tych zwierząt, a także oglądam programy telewizyjne na kanale Nat Geo Wild. Bardzo lubię chodzić do sklepów zoologicznych oraz do zoo, żeby oglądać zwierzęta, np. kameleony. W domu posiadam dwa akwaria z rybami słodkowodnymi oraz 3 kotki.
Kameleony interesują mnie, ponieważ lubię patrzeć jak zmieniają kolor i nadymają się. Fascynują mnie też ich oczy oraz to, jak bardzo szybko potrafią wysuwać swój język, żeby upolować ofiarę (1/16 sekundy!). Kameleony to dla mnie mistrzowie kamuflażu, są bardzo interesującymi i tajemniczymi gadami, chociaż dosyć dużo o nich wiemy. Na świecie występuje blisko 140 gatunków tych gadów.
Niestety, jeszcze nie mam swojego kameleona, ale być może kupię go sobie po I Komunii Św 🙂
Franciszek Knop
Kontakt:
Szkoła podstawowa nr 1 im. Adama Mickiewicza w Puszczykowie
Klasa: 4 B
Wiek: 10 lat
Temat: „Życie w Tatrach”
Od wielu lat interesuję się Tatrami oraz tajemnicami jakie kryją te góry. Co roku podróżuję w Tatry wraz z rodzicami i z wielka przyjemnością podziwiam rzeki, wysokie szczyty i przepiękne krajobrazy. Chciałbym opowiedzieć zarówno o urokach tych gór, opierając się o własne doświadczenia, fotografie przeze mnie wykonane i o moje wspomnienia, jak i o zdrowotnych korzyściach płynących z przebywania w górskim klimacie.
Maria Kocik
Jakub Kubiak
Kontakt:
Szkoła Podstawowa nr 23 w Poznaniu
Klasa 4 a
Wiek: 10 lat
Temat: „Zrób klik czyli moja fotografia”
Moja przygoda z aparatem zaczęła się kiedy miałem 4 lata. Często proszę mamę, żeby mi opowiedziała jak się zaczęła.
Kiedy byłem mały często chodziłem z mamą na spacery do parku. Było tam wiele rzeczy, które mnie interesowały, rośliny, zwierzęta. Jak tylko zobaczyłem coś co mi się spodobało (a było tego naprawdę dużo) mówiłem mamie „zrób klik”. Ona wtedy wyciągała aparat fotograficzny i robiła zdjęcie. Bywało, że z jednego spaceru wracaliśmy z 40 nowymi zdjęciami. Pewnego dnia kiedy znowu powiedziałem „zrób klik” mama spojrzała na mnie i… dała mi swój aparat. Byłem zachwycony. Aparat był duży i ciężki, mama założyła mi go na szyję i wtedy zrobiłem swoje pierwsze prawdziwe zdjęcie. Od tego czasu nie rozstawałem się z aparatem.
Dzisiaj, tak jak parę lat temu, ze szczególnym zainteresowaniem robię zdjęcia zwierzętom i roślinom. Mam pięknego rudego kota o imieniu Oli, on często jest moim modelem.
Julia Kulpa
Kontakt:
Szkoła Podstawowa nr 23 im. gen. J. Bema, Norwida 21, 60-867 Poznań
Klasa 5b
Wiek 12 lat
Temat: “Pływanie jest fajne!”
Kochani, zapraszam Was do mojego świata. Nazywam się Julia i mam 12 lat. Moją pasją jest pływanie wyczynowe i pragnę zachęcić Was do uprawiania tego sportu. Nie wiem czy wiecie, ale pływanie ma wiele zalet. Kontakt z wodą mam od 4 miesiąca życia i dzięki temu prawie nie choruję. Zimniejsza temperatura wody hartuje nasz organizm, może właśnie dlatego nigdy nie brałam antybiotyków. Pływanie angażuje wszystkie partie mięśni, więc piękna sylwetka jest gwarantowana. Podczas godziny intensywnego treningu można spalić nawet 1000 kcal, czyli dwie czekolady. Kolejną zaletą jest to, że powiększa się pojemność płuc. Podczas pływania dotleniamy mózg i zalewa nas fala endorfin. Ten sport jest wskazany dla ludzi w każdym wieku, choć zasada jest prosta, im wcześniej masz kontakt z wodą tym lepiej radzisz sobie z tym żywiołem. Małe dzieci nie odczuwają strachu przed wodą, dlatego nurkują tak łatwo.
U osób po udarze poprawia krążenie i chroni przed nawrotem choroby. Dla ludzi po wypadkach nie ma nic lepszego, niż rehabilitacja w wodzie. O kontuzje tu trudno, ponieważ to bezpieczny sport.
Dzięki pływaniu zwiedziłam wiele ciekawych miejsc oraz poznałam wspaniałych ludzi. Pływanie to wyścig, wyścig po zdrowie! Zapraszam do niego każdego z Was. Przyjmujecie wyzwanie?
Kacper Liszkowski
Kontakt:
Szkoła Podstawowa nr 23 im. Gen. Józefa Bema w Poznaniu
Klasa 3A
Wiek 9 lat
Temat: „Pozytywny wpływ gier komputerowych na leczenie pacjentów”
Lubię się uczyć i czytać książki o tematyce detektywistycznej oraz czasopisma
o komputerach i programowaniu. Lubię także nagrywać filmiki o grach komputerowych. Interesują mnie nie tylko gry rozrywkowe ale także strategiczne i edukacyjne.
W przyszłości chciałbym zostać programistą, tworzyć gry oraz założyć własne studio deweloperskie. Kiedyś w sieci natknąłem się na informację o tym, że powstała gra, która wspiera naukowców w badaniach oraz walce z demencją. Gra ta zainspirowała mnie do pogłębiania wiedzy w tym kierunku oraz ukierunkowania mojej nauki w stronę nowych technologii.
Moim marzeniem jest by moje gry w przyszłości były przeznaczone nie tylko do rozrywki, ale wykorzystywane również w leczeniu, rehabilitacji oraz terapii ludzi.
Byłbym usatysfakcjonowany gdyby moja gra uleczyła choćby jedną chorą osobę.
Jan Nogaj
Kontakt:
Szkoła Podstawowa im. Gen. J. Dowbora Muśnickiego w Lusowie
Klasa: IVb
Wiek: 10 lat
Temat: „Kremy i mazidła”
W wieku 5 lat, podczas wizyty w Grasse, światowej stolicy perfum, zainteresowałem się pojęciem zapachu.
Od tego momentu nieprzerwanie, tworzę własne kompozycje zapachowe, perfumy i kremy z naturalnych składników a także chemiczne mikstury. Podczas prezentacji pokażę jak można wykonać krem w domowych warunkach oraz opowiem o historii mazideł.
Zuzanna Ratajczak
Kontakt:
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Komornikach
Klasa: 3b
Wiek: 10 lat
Temat: „Ewolucja życia na Ziemi – część druga: panowanie ptaków i ssaków”
Moją największą pasją jest paleontologia – dinozaurami i historią życia na Ziemi interesuję się, od kiedy miałam 4 lata. Odwiedziłam wiele muzeów historii naturalnej w Europie, a moja kolekcja skamieniałości stale rośnie. Chętnie dzielę się moją wiedzą i opowiadam o swojej pasji.
W mojej prezentacji opowiem o tym, co działo się po wymarciu dinozaurów:
• ewolucji ssaków i największych lądowych ssakach w historii Ziemi
• ogromnych ptakach drapieżnych („ptaki terroru”)
• życiu w oceanach (megalodon i bazylozaur)
• ssakach plejstocenu (mamut, smilodon) i ich porównaniu z bohaterami filmu „Epoka lodowcowa”
• ewolucji człowieka.
Pokażę również kilka skamieniałości, w tym zęby wielkich ssaków epoki lodowcowej. Moja prezentacja jest pełna ciekawostek i zagadek dla publiczności.